baner_1 baner_2 baner_3 bener_4

POZNAJ NASZĄ OFERTĘ

Grupa Edukacyjna AKTYWNE SZKOLENIA Sp. z o. o.
to innowacyjne i nowoczesne podejście
do spraw kształcenia !!!

Nasze szkolenia to profesjonalnie przekazana wiedza
z dużą dawką integracji i dobrej zabawy !!!

Zapoznaj się z ofertą naszych szkoleń już dzisiaj !!!

Oferta Szkoleń dla Przedszkoli


  1. Kreatywna praca zespołowa nauczycieli w przedszkolu.

    Współpraca to kwestia niezwykle ważna w każdym przedszkolu. Powinna dotyczyć wszystkich zatrudnionych w placówce, nie tylko nauczycieli, ale również pracowników niepedagogicznych: pomocy nauczyciela oraz obsługi administracyjnej. Bez współpracy nie ma synergii, czyli wartości dodanej. Współpraca motywuje, dlatego wiedza na temat pracy zespołowej w przedszkolu jest niezwykle przydatna. Przeszkolenie wszystkich pracowników w tym zakresie przyniesie niezwykłe korzyści.


    Korzyści ze szkolenia:

    • nauczyciele przedszkola poznają zasady i cel pracy zespołowej,
    • nauczyciele przedszkola dowiedzą się, jak efektywnie komunikować się ze sobą,
    • nauczyciele przedszkola poznają sposoby rozwiązywania konfliktów w sposób konstruktywny.

    Przykładowy pogram szkolenia:

    • Czym jest komunikacja niewerbalna?
    • Komunikacja werbalna, a niewerbalna.
    • Pozytywne i negatywne role w zespole.
    • Jak wypracować wspólne zasady pracy zespołowej?
    • Praca zespołowa - dlaczego warto pracować w zespole?
    • Konstruktywna krytyka i inne narzędzia rozwiązywania konfliktów.
    • Pytanie, słuchanie i informacja zwrotna, czyli jak komunikować się efektywnie.

  2. Pedagogika Montessori w praktyce przedszkolnej.

    Maria Montessori ponad 100 lat temu stworzyła swój program wychowywania dzieci. Dziś pedagogika montessoriańska, mimo wieku, jest nadal bardzo aktualna, a jej założenia praktyczne doskonale odpowiadają na potrzeby współczesnych dzieci. Oferowane przez nas szkolenie ma za zadanie przedstawić założenia pedagogiki Montessori oraz wskazać, jak można wykorzystać niektóre jej elementy w tradycyjnych przedszkolach.


    Korzyści ze szkolenia:

    • nauczyciele przedszkola poznają metodykę pracy zgodnej z zasadami Montessori,
    • nauczyciele przedszkola dowiedzą się, czym jest pedagogika według filozofii Montessori,
    • nauczyciele przedszkola poznają sposoby wykorzystania elementów pedagogiki montessoriańskiejw tradycyjnych przedszkolach.

    Przykładowy pogram szkolenia:

    • Historia Montessori.
    • Powstanie pedagogiki Montessori.
    • Podstawowe założenia i techniki Montessori.
    • Dzisiejsze zastosowanie pedagogiki Montessori.
    • Przykłady zastosowania technik Montessori w praktyce.
    • Doświadczenie zmysłowe jako podstawowa jednostka nauczania dzieci.
    • Możliwości wykorzystania technik wykorzystywanych przez Marię Montessori w przedszkolach.

  3. Pomoc psychologiczno - pedagogiczna w przedszkolu.

    Celem szkolenia przeznaczonego dla nauczycieli przedszkolnych jest przedstawienie najnowszych zmian zgodnych z rozporządzeniem MEN w kwestii udzielania i organizacji pomocy psychologiczno - pedagogicznej w przedszkolach. Uczestnicy nauczą się, jak dokonywać wstępnej diagnozy dzieci oraz jak oceniać ich predyspozycje i problemy. Dowiedzą się również, jak postępować zgodnie z możliwościami psychofizycznymi podopiecznych.


    Korzyści ze szkolenia:

    • nauczyciele przedszkola dowiedzą się, w jaki sposób prowadzić dokumentację,
    • nauczyciele przedszkola nauczą się, jak komunikować się ze specjalistami prowadzącymi dzieci,
    • nauczyciele przedszkola zyskają niezbędną wiedzę na temat zmian, które należy wdrożyć zgodnie z nowym rozporządzeniem MEN

    Przykładowy pogram szkolenia:

    • Zmiany zgodne z nowym rozporządzeniem MEN.
    • Jak postępować z dzieckiem o szczególnych potrzebach edukacyjnych, rozwojowych oraz psychospołecznych?
    • Prowadzenie dokumentacji. Monitorowanie i ewaluacja dziecka.
    • Rozpoznawanie dysfunkcji u dziecka i odpowiednia pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
    • Skuteczna komunikacja między nauczycielem przedszkola, a specjalistami zajmującymi się dzieckiem.

  4. Zasady organizacji wycieczek szkolnych w przedszkolu.

    Wycieczki to dla przedszkolaków jeden z najciekawszych punktów dnia. Jednak, żeby były bezpieczne i przynosiły wyłącznie przyjemne doświadczenia, tak dla nauczycieli, jak i ich podopiecznych, muszą być zorganizowane w sposób przemyślany i zgodny z przepisami. Szkolenie dotyczące zasad organizacji wycieczek w przedszkolu ma za zadanie przedstawić nauczycielom sprawdzone sposoby planowania wycieczek, ustalania regulaminu oraz sporządzania dokumentacji.


    Korzyści ze szkolenia:

    • nauczyciele przedszkola zgłębią podstawowe obowiązki związane z przeprowadzaniem wyjść i wycieczek,
    • nauczyciele przedszkola dowiedzą się, jak tworzyć regulamin wycieczek zgodny z aktualnym prawem oraz poznają zasady bezpieczeństwa związane z organizowaniem i przeprowadzaniem wycieczek.

    Przykładowy pogram szkolenia:

    • Przepisy prawne związane z organizacją wycieczek dla przedszkolaków.
    • Poznanie obowiązków opiekuna wycieczki. Udział rodziców w wycieczce.
    • Zasady bezpiecznego poruszania się na różnych obszarach i terenach.
    • Podróżowanie środkami transportu publicznego i wynajętymi autokarami.
    • Nauka tworzenia zgodnego z prawem oraz przyjaznego regulaminu wycieczki
    • Wypadki, awarie i sytuacje nieprzewidziane - zasady postępowania w różnych sytuacjach.

  5. Prawo Oświatowe w przedszkolu - regulacje prawne z 2017 roku.

    Podczas tego szkolenia nauczyciele przedszkola dowiedzą się, jakie zmiany niesie ze sobą nowa ustawa "Prawo Oświatowe", która będzie obowiązywać już wkrótce w szkołach podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, a także wpłynie na funkcjonowanie placówek przedszkolnych. Nowe przepisy zaczną obowiązywać od 1 wrześnie 2017 r. i uregulują także kwestie związane z zatrudnianiem nauczycieli.


    Korzyści ze szkolenia:

    • nauczyciele przedszkola dowiedzą się, jak zmieni się ich praca w związku z nową ustawą,
    • nauczyciele przedszkola zostaną przeszkoleni w kwestii wprowadzenia planowanych zmian w życie,
    • nauczyciele przedszkola nauczą się, jak samodzielnie korzystać ze źródeł prawa i jak je interpretować.

    Przykładowy pogram szkolenia:

    • Prawo Oświatowe, a zmiany w przedszkolu
    • Zmiany w zakresie prowadzenia dokumentacji przedszkolnej: statutu placówki, arkusza organizacyjnego, profilaktyki i programu wychowawczego.
    • Zmiany w podstawie programowej wychowania przedszkolnego.Poznanie źródeł ustawy oraz nauka korzystania z przepisów w praktyce.
    • Przedstawienie zmian związanych z wprowadzeniem ustawy Prawo Oświatowe.
    • Zmiany związane z zatrudnianiem nauczycieli, awansem zawodowym, oceną pracy i odpowiedzialności dyscyplinarnej.

  6. Efektywne oraz innowacyjne metody nauki w przedszkolu.

    Naukę pisania i czytania można rozpocząć już w wieku przedszkolnym, co da dzieciom dodatkowy czas na przyswojenie tych trudnych umiejętności. Nauczyciele przedszkolni poznają w trakcie szkolenia różne metody nauki, a także dostaną zestaw rad i pomysłów, które będą mogli natychmiast wprowadzić w swoich placówkach. Nauczyciele będą mieli także szansę na refleksję na temat własnych metod nauczania, na ich wzbogacenie oraz zróżnicowanie.


    Korzyści ze szkolenia:

    • nauczyciele przedszkola poznają innowacyjne narzędzia nauki czytania i pisania,
    • nauczyciele przedszkola dowiedzą się, jakie są ich zadania w kwestii nauki czytania i pisania,
    • nauczyciele przedszkola poznają ćwiczenia, które wyrabiają w dzieciach gotowość do podjęcia nauki

    Przykładowy pogram szkolenia:

    • Rola rodzica w nauce czytania.
    • Dostosowanie sposobu nauki do wieku dziecka
    • Zabawy, które mogą towarzyszyć nauce czytania
    • Rola nauczyciela w trakcie nauki czytania, pisania i liczenia.
    • Poznanie różnych metod, które przygotują dziecko do nauki czytania.
    • Czym jest metoda sylabowa - jej założenia i wykorzystanie w praktyce.
    • Metoda Glena Domana. Przegląd najpopularniejszych metod nauki czytania.

  7. Dokumentacja przebiegu nauczania w przedszkolu.

    Nauczyciel przedszkolny jest zobligowany do prowadzenia bezbłędnej i systematycznej dokumentacji. Niniejsze szkolenie jest nastawione na to, by pokazać uczestnikom, jak prowadzić dokumentację w sposób prosty, łatwiejszy, szybszy i przyjemny, a także zgodny z obowiązującymi przepisami. Nowa wiedza ułatwi codzienną pracę nauczyciela.


    Korzyści ze szkolenia:

    • nauczyciele przedszkola dowiedzą się, jak efektywniej prowadzić dokumentację,
    • nauczyciele przedszkola udoskonalą swoje umiejętności związane z prowadzeniem dokumentacji zgodnie z przepisami oraz dowiedzą się, jak przetwarzać i dysponować danymi osobowymi w pracy.

    Przykładowy pogram szkolenia:

    • Typy dokumentacji: przebiegu nauczania oraz działalności opiekuńczo - wychowawczej w nauczaniu przedszkolnym.
    • Jak dysponować danymi dziecka: w czasie rekrutacji i po przyjęciu do placówki.
    • Prowadzenie dziennika zajęć i nowe sposoby zaznaczania obecności i nieobecności dziecka.
    • Pozostałe dzienniki (pomoc psychologiczno-pedagogiczna, zajęcia opiekuńczo-wychowawcze, zajęcia indywidualne, zajęcia rewalidacyjne).
    • Dokumentacja wycieczek przedszkolnych i innych imprez.
    • Korespondencja z rodzicami. Archiwizacja dokumentacji przebiegu nauczania.

  8. Monitorowanie jakościowe nowej podstawy programowej w przedszkolu.

    Celem szkolenia dla Rady Pedagogicznej jest przedstawienie nowej podstawy programowej wychowania przedszkolnego, a także jej celów i zadań. Uczestnicy nauczą się prowadzić dokumentację szkolenia oraz monitorować wdrażanie nowej podstawy programowej w placówce.


    Korzyści ze szkolenia:

    • nauczyciele przedszkola nauczą się, jak monitorować realizację podstawy programowej za pomocą arkuszy kalkulacyjnych,
    • nauczyciele przedszkola poznają nową podstawę programową, jej zadania i cele,
    • nauczyciele przedszkola dowiedzą się, jak zaplanować wprowadzenie podstawy zgodnie z harmonogramem dnia i czasem potrzebnym do realizacji podstawy

    Przykładowy pogram szkolenia:

    • Monitorowanie - definicja i narzędzia.
    • Podstawa prawna nowej podstawy programowej.
    • Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkolnego.
    • Rozporządzenie MEN i sposób realizacji podstawy programowej.
    • Obowiązki dyrektora i nauczycieli przedszkolnych w kwestii realizacji podstawy.
    • Przykłady efektywnych narzędzi służących do monitorowania wdrażania podstawy.
    • Priorytety Ministra Edukacji Narodowej. Zadania placówki oświatowej typu przedszkole.

  9. Neurolingwistyczne programowanie w pracy nauczyciela przedszkola.

    Neurolingwistyczne Programowanie (NLP) to nowatorska metoda, stosowana dotychczas głównie w szkoleniach biznesowych. NLP łączy w sobie wiedzę z dziedzin takich jak psychologia, neuropsychologia, psycholingwistyka czy cybernetyka. Celem szkolenia jest przedstawienie nauczycielom przedszkola wybranych technik NLP, które będą mogli wykorzystać w swojej pracy.


    Korzyści ze szkolenia:

    • nauczyciele przedszkola nauczą się, jak za pomocą perswazji wpływać na zachowania innych osób,
    • nauczyciele przedszkola poznają zwroty, które oddziałują na podświadomość nawet małych dzieci,
    • nauczyciele przedszkola dowiedzą się, jak radzić sobie z negatywnymi emocjami, które bezpośrednio i negatywnie oddziałują na ich pracę,

    Przykładowy pogram szkolenia:

    • Wprowadzenie do NLP (programowanie Naurolingwistyczne)
    • Filtry osobiste i preferencje we wzorach myślowych.
    • Budowanie kontaktu z przedszkolakiem - mapa świata.
    • Praktyczne wskazówki na temat NLP w zawodzie pedagoga.
    • Tożsamość pedagoga. To, kim jesteś, wpływa na to, jak uczysz.
    • Schematy myślowe NLP (programowanie Naurolingwistyczne) w praktyce.
    • Kontakt - jego znaczenie, skuteczne sposoby budowania i podtrzymywania kontaktu.

  10. Zasady udzielania pierwszej pomocy w przedszkolu.

    W trakcie tego szkolenia pracownicy placówki przedszkolnej dowiedzą sie, jak udzielać pierwszej pomocy dzieciom. Zajęcia prowadzą doświadczeni ratownicy medyczni, którzy korzystając z fachowych pomocy medycznych (jak fantomy, czyli lalki, na których można przeprowadzać sztuczne oddychanie itp.) przeszkolą uczestników w udzielaniu pomocy przedmedycznej.


    Korzyści ze szkolenia:

    • nauczyciele przedszkolni nauczą sie przeprowadzać resuscytację krążeniowo - oddechową u dzieci,
    • nauczyciele przedszkolni zdobędą autentyczne umiejętności, które pozwolą im ratować życie i zdrowie,
    • nauczyciele przedszkolni usłyszą, jakie wypadki mogą przydarzyć się w przedszkolu i jak na nie reagować.

    Przykładowy pogram szkolenia:

    • Zabezpieczenie i zasady postępowania w miejscu wypadku.
    • 10 zasad udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej w przedszkolu.
    • Opatrywanie ran i krwotoków. Usuwanie ciał obcych z dróg oddechowych.
    • Zaburzenia funkcjonowania układu oddechowego (astma, odma, utonięcia).
    • Pomoc dziecku przy złamaniu, zwichnięciu, skręceniach kończyn oraz urazach kręgosłupa.
    • Resuscytacja krążeniowo - oddechowa. Sztuczne oddychanie, masaż serca, praca z fantomem.
    • Omdlenia, padaczka, cukrzyca, wstrząśnienie mózgu i porażeniem prądem - zaburzenia przytomności.

  11. Asertywność w kontaktach z rodzicami przedszkolaków.

    Szkolenie z asertywności niemal w całości ma postać aktywnych warsztatów. W trakcie spotkania nauczyciele przedszkolni poznają praktyczne techniki, dzięki którym opanują własne emocje, nauczą się mówić "nie" rodzicom przedszkolaków, a także pozostałym współpracownikom. Każdy uczestnik nabierze odwagi w wypowiadaniu własnego zdania. Ponadto, będziemy ćwiczyć wystąpienia publiczne.


    Korzyści ze szkolenia:

    • nauczyciele przedszkola nabiorą wprawy w wystąpieniach publicznych,
    • nauczyciele przedszkola nauczą się lepiej zarządzać czasem w czasie zebrań dla rodziców,
    • nauczyciele przedszkola dowiedzą się, jak lepiej współpracować z rodzicami swoich podopiecznych.

    Przykładowy pogram szkolenia:

    • Jak współpracować z rodzicami.
    • Wystąpienia publiczne dla każdego.
    • Aspekt prawny spotkań z rodzicami.
    • Przygotowanie spotkania z rodzicami.
    • Zarządzanie czasem w trakcie zebrania.
    • Negocjowanie i mediacja w konfliktach.
    • Radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych.
    • Typy osobowości i odpowiednie sposoby komunikacji.

  12. Budowanie prawidłowych relacji w grupie przedszkolnej.

    Zabawa jest najważniejszym elementem pracy w przedszkolu, ponieważ to dzięki niej dzieci nawiązują prawidłowe relacje z rówieśnikami. Celem szkolenia jest przybliżenie tej kwestii nauczycielom przedszkola, a także zapoznanie ich z konkretnymi zabawami, które ułatwią budowanie zdrowych relacji w grupie.


    Korzyści ze szkolenia:

    • nauczyciele przedszkola dowiedzą się, czym jest kreatywne wychowanie,
    • nauczyciele przedszkola poznają techniki kreatywnego wychowywania do zastosowania na co dzień,
    • nauczyciele przedszkola dowiedzą się, jak stworzyć warunki sprzyjające kreatywnemu wychowaniu.

    Przykładowy pogram szkolenia:

    • Relacje w grupie przedszkolnej.
    • Grupa przedszkolna, a wychowanie.
    • Kreatywne wychowanie - podstawy teoretyczne.
    • Jak stworzyć przestrzeń kreatywną w przedszkolu?
    • Zasady i kierunki metody wychowania kreatywnego.
    • Przykłady gier i zabaw z obszaru rozwoju kreatywnego.
    • Wychowawca i jego rola w budowaniu postawy otwartej kreatywności.
    • Funkcjonowanie mózgu w obszarze uczenia się - wykorzystanie wiedzy w praktyce.
    • Kontakt oraz jego znaczenie, skuteczne sposoby budowania i podtrzymywania relacji.

  13. Rytmika i taniec w wychowaniu muzyczno - ruchowym przedszkolaków.

    Ruch i taniec jest ważnym elementem zajęć muzycznych, wychowania fizycznego, a także zajęć pozaszkolnych. Niniejsze szkolenie ma za zadanie poszerzyć wiedzę z tego zakresu wśród nauczycieli przedszkolnych. Zajęcia nastawione są na zdobycie praktycznej wiedzy oraz doskonalenie umiejętności uczestników.


    Korzyści ze szkolenia:

    • nauczyciele przedszkola poznają nowe formy zabaw ruchowych,
    • nauczyciele przedszkola nauczą się efektywnego planowania zajęć ruchowo - tanecznych,
    • nauczyciele przedszkola dowiedzą się, jak zadbać o bezpieczeństwo dzieci podczas zajęć.

    Przykładowy pogram szkolenia:

    • Komunikacja z dziećmi.
    • Anatomia i fizjologia dziecka.
    • Psychologia wieku dziecięcego.
    • Zajęcia sportowe dla przedszkolaków
    • Zajęcia plastyczne dla przedszkolaków
    • Zajęcia muzyczne dla przedszkolaków.
    • Rytmika i taniec w wychowaniu przedszkolaków.
    • Pierwsza pomoc dzieciom w wieku przedszkolnym.

  14. Elementy logopedii w przedszkolu - teoria i praktyka.

    Celem szkolenia jest nauczenie nauczycieli jak diagnozować zaburzenia mowy, a także jak przeprowadzać terapię tych zaburzeń. W trakcie zajęć uczestnicy dowiedzą sie, jakie są najczęstsze zaburzenia mowy u osób w różnym wieku, z naciskiem na dzieci w wieku przedszkolnym. Poznają również psychologiczne podstawy logopedii.


    Korzyści ze szkolenia:

    • nauczyciele przedszkola poznają patologie narządów mowy i słuchu,
    • nauczyciele przedszkola nauczą się budowy narządów mowy i słuchu,
    • nauczyciele przedszkola dowiedzą się, jak wygląda metodyka pracy logopedycznej.

    Przykładowy pogram szkolenia:

    • Elementy logopedii.
    • Profilaktyka, diagnoza i terapia.
    • Wspólna praca z rodzicem dziecka.
    • Wprowadzenie do zastosowań logopedii w przedszkolu.
    • Logorytmika, czyli metoda, która wspiera motorykę, mowę i słuch dziecka.
    • Wady wymowy związane z wadami twarzowo-zgryzowymi. Rola ortodoncji.
    • Rodzaje zaburzeń językowych (dyslalia, alalia, dysleksja, oligofazja, dyzartria, anartia, afazja, niepłynność mówienia, schizofazja, dysfagia, mutyzm, autyzm).

  15. Dziecko niepełnosprawne w przedszkolu.

    Obecna podstawa programowa nakłada na nauczyciela przedszkolnego wiele nowych obowiązków. Musi on nie tylko przygotować dziecko do nauki czytania i pisania, ale także przekazać mu pewne wiadomości matematyczne, a do tego prowadzi też zajęcia rewalidacyjne. Nie wszyscy pracownicy są przygotowani do tych wyzwań, nie wszystkie wymogi prawne są jasne. Celem tego szkolenia jest rozwianie wszelkich wątpliwości związanych z podstawą programową.


    Korzyści ze szkolenia:

    • nauczyciele przedszkolni nauczą się, jak postępować z dziećmi niepełnosprawnymi,
    • nauczyciele przedszkolni zrozumieją, na czym polega ich rola w wypełnianiu podstawy,
    • nauczyciele przedszkolni nauczą się samodzielnego czytania i interpretowania podstawy programowej.

    Przykładowy pogram szkolenia:

    • Wstępne diagnozowanie dzieci.
    • Analiza podstawy programowej.
    • Przestrzeń edukacyjno - psychologiczna.
    • Dziecko niepełnosprawne w przedszkolu.
    • Diagnoza dziecka z niepełnosprawnością.
    • Zasady pracy w trakcie zajęć rewalidacyjnych.
    • Czas w przedszkolu. Ustalanie grafiku indywidualnego i grupowego.

Nowości w Ofercie
Grupy Edukacyjnej
Szkolenia na Zamówienie

Organizujemy szkolenia na zamówienie spoza swojej podstawowej oferty zarówno dla szkół, organów prowadzących lub innych instytucji publicznych czy przedsiębiorstw. Szkolenia prowadzimy w naszych salach szkoleniowych lub w dowolnym miejscu wskazanym przez klienta.


Masz pytanie ? - zadzwoń.

(6kB)